چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی حیاط 657 438 سوناراستار

اولین جایی که در هر خانه‌ای، توجه شما را به خود جلب می‌کند، حیاط آن خانه است. تصور کنید که وقتی در حیاط را باز می‌کنید، با فضای سبزی روبرو شوید که با چمن مصنوعی حیاط کاملاً خلاقانه و دل‌چسب، توانسته یک محیط سبز و جذاب را در مقابلتان قرار دهد. جایی که به جای سنگ، آسفالت و احتمالاً یک باغچه جمع و جور، با کف پوشی از چمن و گل و گیاه و انرژی مثبت، تزئین شده است. با وجود مشغله‌های کاری و شرایط زندگی، این روزها کمتر فرصت می‌کنیم به دل جنگل بزنیم و از فضای سبز آن، انرژی تازه‌ای بگیریم. در عوض می‌توان با فضاسازی حیاط، باغ و فضای سبز را به دل خانه آورد تا هر زمان که از سرکار برمی‌گردید، با دیدن حیاط خستگی‌تان برطرف شود.

مرکز فروش چمن مصنوعی برای کف حیاط

بزرگترین مرکز فروش چمن مصنوعی در ایران، چمن مصنوعی سونار است. سونار به عنوان وارد کننده اصلی چمن مصنوعی، با حمل و نصب رایگان، چمن مصنوعی موردنظرتان را تحویل‌تان داده و گارانتی ۴۸ ماهه آن، خیال‌تان را از کیفیت محصولاتش راحت می‌کند. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی برای خرید چمن مصنوعی ارزان حیاط داشتید، می‌توانید به صورت رایگان از مشاوره متخصصان سونار در این زمینه استفاده کنید.

قیمت چمن مصنوعی برای حیاط خانه

قیمت چمن مصنوعی برای حیاط خانه با توجه به کیفیت آن متفاوت است. این قیمت‌ها از حدود ۹۰ هزار تومان آغاز شده و با توجه به کیفیت، تعداد لایه‌ و جنس چمن، قیمت آن بالا می‌رود. قیمت چمن مصنوعی حیاط بر اساس متر مربع محاسبه می‌شود. البته بعد از کیفیت، یک زیرسازی و اجرای حرفه‌ای چمن است که به خوبی می‌تواند جلوه آن را نشان دهد. در این زمینه نصب حرفه‌ای چمن مصنوعی سونار برای مشتریان عزیز رایگان انجام می‌شود.

مزایای خرید چمن مصنوعی حیاط

شاید بتوان گفت که چمن مصنوعی برای حیاط خانه در کنار هزینه اولیه که برایتان دارد، اما به صرفه و اقتصادی است. از مهمترین مزایای خرید چمن مصنوعی حیاط این است که شما دغدغه هزینه نگهداری و نظافت چمن مصنوعی را ندارید. زیرا چمن مصنوعی نیاز به هیچکدام از این موارد ندارد و برای زیباتر شدن محیط، تقریباً به جز نصب اولیه، دردسر دیگری برای نگهداری آن نخواهید داشت. همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی ما و بحران کمبودی آبی که با آن مواجه‌ایم، با استفاده از چمن مصنوعی دیگر خبری از مراقبت‌های آبیاری نیست. این چمن‌ها مقاومت بیشتری در برابر برف و باران یا نور خورشید دارند و در برابر آسیب و فرسایش، پایدارترند. در نهایت، چمن مصنوعی حیاط با کیفیتی که تشخیص آن را از چمن طبیعی سخت می‌کند، گزینه مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تری برای تزئین خانه‌ یا محیط کاری شما عزیزان است.

معایب چمن مصنوعی حیاط

در ابتدا، برای اجرای چمن مصنوعی، چون نیاز به متخصص و اقدامات خاص است، هزینه اجرای آن نسبت به چمن طبیعی بالاتر است. البته این گزینه در دراز مدت که نیاز به مراقبت و نگهداری کمتری نسبت به چمن طبیعی دارد، اقتصادی‌تر است. از طرفی در صورت آسیب چمن مصنوعی، برای ترمیم یا اصلاح آن، هزینه بالاتری نسبت به چمن طبیعی بایستی بپردازید.

ویژگی های چمن مصنوعی برای کف حیاط

حیاط جایی است که در مسیر عبور و مرور و رفت و آمد زیاد است. در این شرایط، در صورت استفاده از چمن مصنوعی برای کف حیاط باید نوعی را انتخاب کنید که با توجه به رفت آمدها، دچار فرسایش نشود و ماندگار باشد. چمن مصنوعی که برای حیاط استفاده می‌کنید باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. چمن دارای دیتکس بالا: وزن نخ چمن مصنوعی در کیفیت آن تأثیر زیادی دارد. از آن جایی که این قسمت در معرض رفت و آمد است، استحکام و طول عمر بالای چمن را باید در نظر بگیرید. در نتیجه برای چمن مصنوعی حیاط از چمن با دیتکس بالا استفاده می‌شود.
  2. تراکم بالا: تراکم چمن بالا علاوه بر زیباتر نشان دادن چمن، باعث می‌شود تا در برابر فرسایش، مقاومت بیشتری داشته باشد. به این صورت تا سال‌های سال بتوانید از چمنی که در فضای حیاط‌تان به کار بردید، لذت ببرید.
  3. سطح مقطع مناسب چمن مصنوعی حیاط: در هر فضایی که چمن مصنوعی را به کار می‌برید، بایستی به سطح مقطع آن توجه کنید. در حیاط، سطح مقطعی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، از نوع v و c است. چرا که این سطح مقطع مقاومت بالاتری نسبت به سطح مقطع‌های دیگر دارد.

طراحی حیاط با چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی برای حیاط خانه

یکی از اصولی‌ترین روش‌های نصب چمن مصنوعی برای حیاط خانه، نصب آن روی بستر خاک است. زمانی که چمن مصنوعی را برای حیاط یا باغچه در نظر می‌گیرید، هدایت آب مناسب‌تر، طول عمر چمن مصنوعی بیشتر و هزینه زیرسازی پایین‌تر می‌آید:

  1. چمن مصنوعی حیاط بین سنگ: اگر بخواهید نصب چمن مصنوعی بین سنگی انجام بدهید، چند نکته را بایستی در نظر داشته باشید: فاصله بین سنگ‌ها کمتر از ۵ سانتی متر باشد. عمق سطحی که چمن مصنوعی روی آن قرار می‌گیرید، بیش‌تر از ۱.۵ متر نباشد. ارتفاع الیاف بالاتر از ۲ سانتی متر باشد.
  2. چمن مصنوعی در ورودی راه پله: در صورتی که برای ورودی راه پله حیاط از چمن مصنوعی استفاده می‌کنید، امکان ضربه پذیری و سر خوردن را در مسیر کاهش می‌دهید.
  3. چمن مصنوعی برای حیاط خانه بر روی سطح سخت: در صورتی که قصد دارید چمن مصنوعی را برای روی سطح سختی چون بتون یا موزاییک و. اجرا کنید، می‌توانید برای ضربه پذیری بیشتر از لایه ژئوتکستایل یا فوم ضربه گیر استفاده کنید.

زیر سازی چمن مصنوعی حیاط

یک زیرسازی دقیق و مناسب کمک می‌کند تا درگیر هزینه‌های اضافی بعد از نصب چمن نشوید و نیازی به بازسازی یا ترمیم زمین چمن پیدا نکنید. در نتیجه قبل از نصب چمن بهتر است سطح را از هر پوشش گیاهی که از آن روییده، پاک کرد. سپس روی زمین کاملاً هموار، در صورتی که سطح سفت و سخت باشد، بایستی از ایزوگام استفاده کنید. اگر سطح، نرم و قابل انعطاف باشد، از کامپوزیت مخصوص برای زیر کار استفاده کنید. در نهایت، ابتدا زیر چمن باید عایق بندی درست شود و بعد کار نصب آن آغاز می‌شود.

طرح چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی حیاط مدرن و جدید، دیگر مثل چمن مصنوعی‌های قدیمی، حالت زبری و خشنی را ندارد. بافت این چمن مصنوعی‌ها آنقدر طبیعی است که به سختی می‌توان آن را از چمن مصنوعی تشخیص داد. در این زمینه، سونار، با ارائه باکیفیت‌ترین چمن‌های مصنوعی طرح جدید و مدرن، فضاسازی حیاط شما را طبیعی‌تر و زنده‌تر می‌کند.

ایده‌های استفاده از چمن مصنوعی

شاید اولین جایی که برای چمن‌کاری به ذهن هرکسی بیاید حیاط خانه باشد، اما یادمان می‌رود که تنها نیمی از سال می‌توانیم از چمن سرزنده و شاداب و سبز رنگ لذت ببریم. البته برای لذت بردن از این زیبایی هم باید به دقت اصول نگهداری وترمیم آن را انجام بدهیم و هزینه زیادی هم برای آن بپردازیم. در ضمن نمی‌توانیم همه جا از آن استفاده کنیم. یک روش جایگزین و ساده استفاده از چمن مصنوعی حیاط است که قیمت مناسبی هم نسبت به سایر راهکارهای تزئینی و دکوراسیون دارد. حالا نوبت اضافه کردن کمی خلاقیت است. به موارد زیر توجه کنید.

چمن مصنوعی برای کف حیاط

  • استفاده از چمن مصنوعی به عنوان رومیزی یا زیرانداز: تصور کنید ظهر یک روز تعطیل است و می‌خواهید بازی تیم مورد علاقه‌تان را ببینید. می‌خواهید پشت یک مبل بنشینید و در آرامش کامل به صفحه تلویزیون خیره شوید؟ یا روی زیراندازی از جنس چمن بنشینید (حتی بایستید) و حس بودن روی چمن را در حین تماشای بازی تجربه کنید؟ ضمناً چمن مصنوعی کثیف نمی‌شود و اگر چیزی روی آن ریخت با تکاندن و پاک کردن با آب تمیز و آماده بازی بعد می‌شود! پهن کردن یک زیرانداز چمنی هم می‌تواند زیبایی خاصی به منزل ما بدهد و در عین حال دست کشیدن و دراز کشیدن روی چمن انرژی بخش باشد.
  • استفاده از چمن مصنوعی به عنوان پوششی امن برای لبه استخر: امیدواریم که از سر خوردن در حین حرکت کنار استخر آسیب ندیده باشید اما احتمالاً آن را تجربه کرده‌اید. نصب چمن مصنوعی در کنار استخر می‌تواند باعث جلوگیری از سر خوردن کنار استخر شود و در عین حال حس زیبایی همراه با آرامش را به ما در زمان شنا کردن در استخر بدهد. البته اطراف استخر خصوصاً استخرهای روباز محل خوبی برای استراحت و آفتاب گرفتن است. از همه این‌ها گذشته ترکیب رنگ کاشی‌های استخر و رنگ آب درون استخر در کنار رنگ سبز چمن فضایی شیک توأم با آرامش را هدیه می‌دهد.
  • چمن مصنوعی حیاط برای محیط بازی کودکان: این‌ روز‌ها خیابان‌ها دیگر محل امنی برای بازی کودکان نیستند و از طرفی مشغله‌های زندگی ا فرصتی در اختیار والدین قرار نمی‌دهد که فرزندانشان را به پارک و مراکز تفریحی ببرند. در این شرایط حیاط خانه‌ها چه در خانه‌های ویلایی و چه در آپارتمان‌ها محل تجمع و بازی کودکان هستند. والدین همیشه نگران آسیب‌های حین جنب‌وجوش فرزندانشان هستند و شاید این مسئله باعث شود کودکان را از بازی در فضای بیرون خانه منع کنند یا حداقل تا برگشتنشان به خانه استرس زیادی را متحمل شوند. یک راهکار مناسب برای تأمین امنیت فضای بازی کودکان نصب چمن مصنوعی در حیاط خانه‌هاست. البته نصب چمن مصنوعی مشکلات آلودگی چمن طبیعی و بیمار شدن کودکان در تماس با آن را نیز در پی نخواهد داشت و پوششی کاملاً امن است. این کار علاوه بر آرامش خاطر ما زیبایی دو چندان حیاط مجتمع یا منزل را نیز به همراه خواهد داشت.
  • گلف بازی برای همه با چمن مصنوعی حیاط: تا حالا گلف بازی کرده‌اید؟ گلف را ورزش ثروتمندها می‌دانند اما با کمی خلاقیت و کار دستی می‌شود یک سطح چمنی در داخل خانه درست کرد و گلف بازی کرد. گلف هم یک ورزش و هم راهی مناسب برای تمرکز و آرامش است. با ساختن یک زمین بازی کوچی می‌شود از یک تفریح شاد و آرامش‌بخش در منزل و در اوقات استراحت لذت برد. به خاطر داشته باشیم برای این کار باید چمن مصنوعی ورزشی بخریم. البته باید مواظب باشیم چون هرچقدر هم چمن مصنوعی حس واقعی به ما منتقل کند هنوز در خانه‌ایم!
  • روکشی مثل چمن مصنوعی را فراموش نکنید: یکی از کاربردهای محبوب چمن نشستن و دراز کشیدن روی آن است. فکر کنید یک صندلی راحتی دارید و روی آن چمن مصنوعی کشیده‌اید. این صندلی می‌تواند برای استراحت در فواصل بین کار یا در منزل برای ساعات استراحت در نظر گرفته شود. باز هم فکر کنید و به اطراف نگاه کنید، چمن مصنوعی به راحتی روی هر سطحی پهن می‌شود و به اندازه و شکل دلخواه در می‌آید. در هنگام فکر کردن روی این موضوع بچه‌ها را فراموش نکنید. چمن مصنوعی برای بچه‌ها خیلی جذاب است.
  • اگر حیاط ندارید، با چمن مصنوعی برای بالکن آن را سبز کنید: اگر با نشستن و استفاده از فضای کوچکی مثل بالکن و تراس بیشتر از حیاط لذت می‌برید، معطل نکنید. تراس خود را مثل یک باغچه کوچک چمن‌کاری کنید، البته از نوع مصنوعی! چمن مصنوعی به سادگی بریده می‌شود و به اندازه سطح موردنظرتان در می‌آید. همچنین به حفظ نظافت و زیبایی تراس‌تان هم کمک می‌کند. نگران جابجایی چمن مصنوعی نباشید. سطح این چمن‌ها به شکلی طراحی شده که سر نمی‌خورد و برای اطمینان هم می‌شود آن‌ها را با پیچ نگه داشت.
  • پوشش جای بار در وانت یا صندوق عقب خودرو: شاید در نگاه اول کمی عجیب باشد اما چمن مصنوعی به خاطر ماهیت نرمی که دارد می‌تواند پوشش خوبی برای پشت وانت یا صندوق عقب خودرو باشد. این پوشش علاوه بر اینکه از سطح خودرو محافظت می‌کند از جابه‌جایی بار در حین حرکت خودرو هم جلوگیری می‌کند و می‌تواند از سالم ماندن بار در هر جا به جایی شما را مطمئن کند.
  • استفاده از چمن مصنوعی حیاط در نمای ساختمان: تا کنون دیده نشده است که نمای ساختمان را با کاشتن چمن سبز کرده باشند. ما هم نمی‌خواهیم اولین باشیم اما مکان‌هایی در نمای بیرونی ساختمان وجود دارد که ظاهر مناسبی را ایجاد نمی‌کند مثل سطل آشغال. می‌توان از پوشش چمن مصنوعی برای زیباسازی این سطوح استفاده کرد و آن‌ها را پوشاند.

تماس پیامک Whatsapp