ترمیم چمن مصنوعی

ترمیم چمن مصنوعی

ترمیم چمن مصنوعی 657 438 سوناراستار

ترمیم چمن مصنوعی یکی از اتفاقاتی بوده که ممکن است در مدت استفاده از چمن با آن برخورد کنید. اتفاقا برخلاف تصور عموم، ترمیم چمن مصنوعی کار سخت و پیچیده‌ای مثل نصب آن نیست. کشیده شدن اجسام برنده یا تیز، پوسیدگی، فشار اجسام سنگین و .. همه ممکن است زیبایی چمن مصنوعی را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت پارگی یا پوسیدگی قسمتی چمن، به راحتی می‌توانید فقط آن قسمت را ترمیم کنید.

موارد ترمیم چمن مصنوعی

در ترمیم چمن مصنوعی دقت کنید که اگر چمن مصنوعی زیاد پا خورده باشد، بعد از چند وقت بسته به میزان استفاده و نحوه کاربری شما، ممکن است چمن دچار پراکندگی شود. در این مواقع، دستگاه‌های ماشینی شانه زن چمن یا حتی یک جاروی چمن می‌تواند آن را به حالت قبلی خود بازگرداند. در صورتی که لبه‌های چمن، در قسمت‌هایی از سطح زمین جدا شود، می‌توانید با استفاده از چسب دو جزئی مخصوص قسمت‌هایی از آن را محکم کنید. اگر چمن دچار پارگی یا پوسیدگی شود، این قسمت را معمولا با الیاف کوتاه‌تر جایگزین می‌کنند. الیافی که با چمن کار کرده هم ارتفاع باشد. برای رفع کدری چمن نیز، در صورتی که دچار کدری شده باشد، بهتر است از جاروبرقی استفاده کنید. سپس با مواد شوینده غیر اسیدی، آن را شستشو دهید. در نظر داشته باشید موادی که برای شستشو به کار می‌برید، باعث تغییر رنگ چمن نشوند.

مراحل ترمیم چمن مصنوعی

با وجودی که چمن از موادی ساخته شده که در برابر تغییر دما و رطوبت مقاوم است، با این حال، تغییرات آب و هوایی و سرد و گرم شدن هوا در آسیب به الیاف چمن مصنوعی موثر است. باز هم می‌گوییم که در صورت آسیب چمن مصنوعی ، بهترین کار مراجعه به شرکت نصب کننده است. با این حال اگر خودتان می‌خواهید دست به کار شوید، بهتر است مراحل ترمیم چمن مصنوعی را به طور دقیق بشناسید.

  1. ابتدا جهت چمن را تعیین کنید: در ترمیم چمن مصنوعی، اول جهت ردیف بافت چمن را بایستی تعیین کنید. در واقع باید ببینید الیاف پرزدار که در پوشش چمن به کار رفته چه جهتی دارند. به این ترتیب به طور دقیق می‌دانید که قطعه تعویضی باید در کدام جهت نصب شود. الیاف چمن مصنوعی نیز در این شرایط، بایستی در مسیر یکسانی قرار بگیرد که این قضیه با تعیین جهت ردیف بافت تعیین می‌شود.
  2. جاروبرقی را آماده کنید: قبل از اینکه مراحل اصلی ترمیم را آغاز کنید، بهتر است ابتدا چمن مصنوعی را با جاروبرقی تمیز کنید. با این کار مواد اولیه پرکننده داخل چمن مصنوعی را تمیز کرده تا برش اولیه، زیباتر و دقیق‌تر انجام شود.
  3. استفاده از کاتر تیز: برای اجرای روش‌های ترمیم، حالا نوبت به جدا کردن الیاف در قسمت پوسیده است. بررسی کنید و ببینید که آیا پوشش پشتی هم آسیب دیده یا خیر. برای این کار، به یک چاقوی تیز مخصوص این کار نیاز دارید. به این ترتیب، پوشش پشتی چمن را از انتهای آن جذا کنید و تکه آسیب دیده را با کاتر جدا کنید.
  4. نوار چسب مخصوص ترمیم چمن مصنوعی: در این مرحله برای تعمیر چمن، یک تکه از نوار چسب را بریده، آن را لوله کنید و زیر چمن مصنوعی قرار دهید. سپس نوار چسب را به صورت باز شده در مرکز قسمت آسیب دیده قرار دهید و با میخ‌های کوچک آن را محکم کنید. بسته به میزان محل آسیب دیده، به نوار چسب بیشتری نیاز دارید. اگر تعمیر چمن مصنوعی به درستی انجام شود، حتی در شرایط آب و هوایی سخت، خیال‌تان از بابت استحکام و طول عمر چمن نیز راحت است. به این ترتیب الیاف چمن مصنوعی را با استفاده از نوار چسب می‌بندید، تا مواد چسبناک با الیاف چمن برخورد نکند. به این ترتیب تکه‌ای را که در نظر دارید، به راحتی می‌توانید برش دهید. برای این کار بهتر است از چسب مایع مخصوص استفاده کنید.
  5. پخش کردن چسب: حالا برای اینکه مایع چسب به خوبی در همه قسمت‌ها پخش شود و تکه جدید به سطح قبلی بچسبد، یک حوله کوچک نیاز دارید تا چسب به طور یکنواخت روی نوار چسب مخصوص شکاف و پوشش زیرین چمن مصنوعی پخش شود. به این ترتیب چسبندگی بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.
  6. تعویض نهایی: برای تعویض نهایی بایستی اندازه دقیق قطعه تعویضی را بدانید. سپس آن را محکم فشار دهید تا ماده بین ردیف بافت‌ها فشرده شود. در نهایت می‌توانید نوار چسب‌ها را کنده و جای چمن مصنوعی ترمیم شده را با مواد پرکننده، پر کنید. دقت کنید که ماده چسبنده به سطح چمن نفوذ نکرده باشد.
  7. آخرین گام ترمیم چمن مصنوعی، زیباسازی: در این مرحله، که آخرین مرحله ترمیم است، برای آرایش و زیباسازی چمن می‌توانید یک قیچی برداشته و اطراف چمن را مرتب کنید. طوری که ارتفاع چمن مصنوعی ترمیمی با قسمت‌های دیگر چمن، یکی شود. سپس ماده پرکننده را روی چمن ریخته و آن را به طور یکنواخت در این قسمت پخش کنید. در نهایت، دقت کنید که رنگ قسمتی که آن را ترمیمی کردید با قسمت‌های دیگر چمن تقریبا هماهنگ و هم‌تراز باشد.

تعویض چمن مصنوعی

زمان ترمیم چمن مصنوعی فوتبال

از آن جایی که چمن مصنوعی زمین فوتبال در معرض رفت و آمد زیاد و فشار و پاخوردگی زیادی است، معمولا نسبت به چمن مصنوعی‌های تزئینی، زودتر به ترمیم نیاز دارند. در نتیجه زمانی که اولین آسیب دیدگی را دیدید، نسبت به ترمیم چمن مصنوعی اقدام کنید. چمن‌های فوتبال معمولا هر دو سال یکبار نیاز به ترمیم پیدا می‌کنند، در این شرایط میزان استفاده و شدت آسیب دیدگی موثر است. اولین ترمیم را که معمولا بعد از یکی دو سال چمن مصنوعی فوتبال نیاز پیدا می‌کند، ترمیم اولیه چمن مصنوعی می‌گویند.

زمانی که بعد از یکی دو سال استفاده از چمن مصنوعی فوتبال، این الیاف خم شده و خاصیت ایستایی خود را از دست می‌دهند، نیاز به ترمیم اولیه پیدا می‌کند. به همین منظور، با دستگاه مخصوص فرچه زنی، چمن مصنوعی را فرچه می‌زنند. سپس موادی مثل سیلیس و گرانول به آن اضافه می‌کنند. با این کار، چمن دوباره حالت اولیه خود ار پیدا کرده و ایستا می‌شود. بعد از ۳ الی ۴ سال استفاده بسته به میزان و شدت استفاده، ترمیم دیگر پاسخگو نبوده و در قسمت‌هایی نیاز به تعویض حس می‌شود. در نقاط پرتردد مثل مراکز زمین یا محوطه جریمه، به علت فشار و ساییدگی فیزیکی زیاد، این قسمت در معرض آسیب و پوسیدگی است و بعد از یک مدت می‌توانید لایه زیرین چمن را ببینید.

مراحل تعویض چمن مصنوعی

زمانی که به تعویض چمن مصنوعی نیاز پیدا می‌کنید، می‌توانید این کار را به عهده شرکتی که از آن‌ها چمن خریداری کردید، بسپارید. چرا که نیاز به تخصص و مهارت دارد. در تعویض چمن، مراحل زیر طی می‌شود:

  1. زیرسازی: در این مرحله نقاط آسیب دیده از چمن جدا شده و سطح زیرین بازسازی می‌شود. در صورتی که سطح زیرین از جنس شن باشد، شن را می‌کوبند و در صورتی که از جنس آسفالت و بتون باشد، آن را درست می‌کنند.
  2. برش چمن: در این مرحله، قسمت‌های آسیب دیده مشخص و ابعاد آن اندازه گیری می‌شود. سپس این قسمت‌های اندازه گیری شده را برش می‌دهند.
  3. تعویض چمن مصنوعی: سپس جایگذاری برش‌های چمن انجام می‌شود و درزهای آن را با چسب مخصوص به هم متصل می‌کنند. البته این کار نیاز به یک فرد حرفه‌ای دارد که ظاهر چمن به هم نخورد.
  4. تزریق سیلیسی و گرانول: در نهایت، در تمامی سطح زمین، به ازای هر متر مربع، نسبت مشخصی سیلیس و گرانول اضافه می‌کنند. در نهایت سطح چمن را به طور کامل فرچه می‌زنند تا ظاهر یک دستی روی آن به وجود آید. در صورتی که در قسمت‌هایی نیاز به خط کشی باشد، بعد از تعویض چمن دوباره خط کشی‌ها انجام می‌شود. در نهایت چمن را با دستگاه واترجت تمیز کرده و تحویل‌تان می‌دهند.

در صورتی که قصد خرید چمن مصنوعی داشته و یا نیاز به مشاوره برای انتخاب درست چمن مصنوعی مطابق با کاربردتان دارید، کارشناسان سونار استار با چندین سال سابقه و تجربه به عنوان اولین واردکننده چمن‌های باکیفیت خارجی در خدمت شما است. چمن های سونار استار از کیفیت عالی برخوردارند. در نتیجه با ۱۰ سال گارانتی خیال‌تان را از بابت تعمیر، تعویض و یا نصب چمن راحت کرده است.

تماس پیامک Whatsapp