چمن مصنوعی دست دوم

چمن مصنوعی دست دوم

چمن مصنوعی دست دوم 1024 768 سوناراستار

بسیاری از افراد برای ایجاد یک محیط سرسبز و طبیعی به خصوص زمینه های ورزشی به سراغ چمن مصنوعی دست دوم می‌روند تا هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش دهند. درواقع این محصول قبلاً یک یا حتی چندین بار مورد استفاده قرار گرفته و به دلیل آسیب دیدگی و یا تغییر کاربری، به صورت استوک و به فروش می رسد. همچنین کیفیت، بهداشتی بودن و ظاهر آن بستگی به کاربرد قبلی آن دارد. از نظر ظاهری این ممکن است کثیف و غیر بهداشتی باشد و اینکه موقع نصب برش داده می شود. از چمن‌های مصنوعی دست دوم به طور معمول برای ترمیم سطوح ورزشی فوتبال استفاده می کنند.

چمن مصنوعی دست دوم بخریم یا خیر؟

با توجه به اینکه چمن مصنوعی کارکرده دوام زیادی ندارد، برای اهداف دکوراتیو مناسب نیست. درواقع دکوراتیو باید از زیبایی و تمیزی خوبی برخوردار باشد که این نوع چمن ها چنین زیبایی را به دلیل استفاده های طولانی که داشتند مناسب نخواهد داشت. همیشه هم چمن مصنوعی استوک بد نیست. گاهی این چمن به دلایل تغییر کاربری برای فروش گذاشته می شوند. به عنوان مثال چمن مصنوعی مهد کودک به دلایل تغییر مکان بسیار رایج بوده و زمانی که یک مهد کودک تغییر کاربری می دهد به طور معمول برخی لوازم خود را برای فروش می گذارند که در بسیاری از مواقع نیز سالم و قابل استفاده هستند.

با توجه به اینکه کفپوش های مهد کودک در محیط سر بسته و های بهداشتی قرار دارند آلودگی یا کثیفی زیادی ندارند. در نتیجه باید این نکته را در نظر بگیرید که طول عمر آن به مراتب پایین تر بوده و برای استفاده های طولانی مدت گزینه مناسبی نخواهد بود. همچنین در بسیاری از موارد چمن هزینه ‌های بیشتری را برای مصرف کننده در پی خواهد داشت. اگر چمن مصنوعی کارکرده از نوع ورزشی باشد، به شدت دچار فرسودگی شده و تأثیرات آن در ظاهر چمن به طور آشکاری مشخص است. البته بعضی از آن‌ها نیز تا پایان عمر خود بسیار سالم و قابل استفاده باقی می مانند که برای استفاده در باغچه و فضاهای سبز بسیار مناسب هستند.

معایب خرید چمن مصنوعی دست دوم

چمن مصنوعی دست دوم به دلیل قرار گیری در فضای باز و آلودگی ‌های محیطی حاوی مقادیری از مواد نظیر سرب است که باعث ایجاد تولید آسم و آلرژی می کند و به سختی با شستشو پاک می شود.بنابراین این ویژگی ها برای اماکن سربسته و محیط هایی که در آن کودکان حضور دارند نظیر مدارس و مهد کودک ب گزینه مناسبی نیست.

قیمت چمن مصنوعی دست دوم

از دلایل اصلی استقبال بسیاری از کارفرماها از چمن مصنوعی دست دوم قیمت بسیار پایین آن است. بسیاری از کارفرماها به دنبال کاهش هزینه ها در کنار زیبا سازی محیط خود هستند و از این رو به سراغ چمن مصنوعی کار کرده می‌روند. قبل از اینکه پول خود را برای تهیه این نوع چمن صرف کنید لازم است بدانید امکان خرابی یا پوسیدگی بعد از مدت زمانی وجود دارد، بنابراین مجدد مجبور به خرید یا تعمیر خواهید داشت. بنابراین هر چقدر هم ارزان باشد، خرید آن به صرفه نیست و انتظار دوام و طول عمر بالا به هیچ عنوان از آن نداشته باشید

چطور چمن مصنوعی کار کرده خوب را تشخیص دهیم

چمن مصنوعی دست دوم را می توان به راحتی با چند روش تشخیص داد که در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد. بهتر است خرید ا چمن مصنوعی کار کرده حتما به صورت حضوری انجام شود تا از نظر ظاهری و تمیزی آن مطمئن شوید. در هنگانم بازدید و خرید حتما پشت چمن را کامل بررسی کنید و ببینید زمانی که چمن تا میخورد بکینگ لایه اتکای آن خورد می شود یا نه؛ اگر لایه خرد شد کیفیت ضعیفی دارد. البته لازم به ذکر است اگر بهترین چمن مصنوعی را هم بعد از چندین سال استفاده تا شود احتمال خرد شدن لایحه  پشتی آن بسیار بالا است. بنابرباین  با این روش می‌ توانید به راحتی تشخیص دهید که چمن چند سال مورد استفاده قرار گرفته است.چمن مصنوعی استوک خوب باید دارای ارتفاع نخ مناسب باشد و به هیچ عنوان کچلی نداشته باشد.در نظر داشته باشید که آثار سوختگی، زرد شدگی، ذوب شدگی، پارگی و چسبندگی در قسمت های مختلف چمن نباشد. گاهی به دلیل استفاده نادرست نصاب از چسب چمن مصنوعی مقدار زیادی از چسب به الیاف خارجی چمن ها چسبیده و تا مدت ها می ماند. این موارد در طولانی مدت و استفاده مجدد به دیگر قسمت ها آسیب وارد میکند.چمن مصنوعی استوک را از لحاظ کدر شدگی و رنگ پریدگی به خوبی بررسی نمایید. در مقاله ای دیگر بهترین چسب برای چسباندن چمن مصنوعی را به طور کامل بررسی کرده این که پیشنهاد میکنیم این مطلب را هم بخوانید.

آیا چمن مصنوعی دست دوم را می توان استفاده کرد

برخی استفاده از چمن مصنوعی استوک را به دلیل آلودگی و کثیفی های موجود در آن که برای سلامتی انسان ها بسیار مضر است، جایز نمی دانند، اما بسیاری استفاده آن را با وجود مشکلاتی که دارد و ممکن است در آینده به وجود آورد، نوعی بازیافت میدانند که بهترین راه برای کاهش آلودگی محیط زیست می باشد. علاوه بر این برای جلوگیری از هزینه های اضافی برای خرید چمن نو بسیار موثر تلقی میکنند. در مجموع میتوان گفت در صورتی که چمن به صورت کامل از مواد و متریال‌های پرکننده تخلیه نشود، و یا در برش و کندن نوارهای اتصال دقت کافی صورت نگیرد برای استفاده مجدد مشکلات بسیاری را پدید خواهد آمد.

همچنین در نظر داشته باشید که چمن برای فضای قبلی برش داده شده، بنابراین برای تغییر با محیط جدید نیاز به برش و دست کاری بیشتری خواهد دشت. در آخر اگر ظاهر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، چمن مصنوعی دست دوم گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. همچنین بهتر است بعد از خرید آن را به خوبی تکان دهید و با مواد شوینده غیر اسیدی و سفید کننده در کارواش شستشو دهید.

چمن مصنوعی دست دوم ارزش خرید ندارد

در حال حاضر فروشندگان بسیاری هستند که چمن مصنوعی دست دوم می فروشند که نسبتا بازار فروش خوبی نیز دارند ؛زیرا برای موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. البته توصیه می کنیم چمن های دست دوم استفاده نکنید، زیرا مشخص نیست که قبلاً در چه موردی و کجا استفاده شده و می تواند آغشته به مواد شیمیایی یا سمی مضر برای بدن به خصوص کودکان باشد. پس بهتر است به جای خرید محصولی که قبلاً توسط شخص دیگری در مکان های مختلف استفاده شده، به فکر خرید چمن مصنوعی نو باشید.

درواقع چمن مصنوعی تازه که اولین بار توسط خودتان استفاده می شود از همه نظر مطمئن تر خواهد بود. در این راستا شرکت  سونار استار به عنوان ارائه دهنده چم های مصنوعی در ایران توانسته با بهترین کیفیت، قیمت و گارانتی این محصول را به مشتریان خود ارائه دهد.پس اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستید، خرید چمن مصنوعی سونار استار را پیشنهاد میکنیم.

جمع بندی

با توجه به اطلاعاتی نظیر کاربرد، قیمت، مزایا و معایب چمن مصنوعی دست دوم که در فوق شرح داده شد، می‌توانید در صورت تردید خرید چمن دست دو یا نو بهتر تصمیم بگیرید. در کل بیشترین استفاده این نوع چمن ها در فضاهای ورزشی، تالارهای عروسی و … است و به دلیل مسائل بهداشتی در مدارس و مهدهای کودک توصیه نمی شود.

تماس پیامک Whatsapp