چمن مصنوعی روف گاردن

چمن مصنوعی روف گاردن

چمن مصنوعی روف گاردن 700 393 سوناراستار

یک ابتکار خلاقانه و به جا که می‌تواند فضای آپارتمانی را تبدیل به یک باغ خانگی دلباز کند، فضاسازی و استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن است. تصور کنید زمانی که از محیط خانه خسته می‌شوید، یا در یک عصر دل‌انگیز می‌خواهید همراه با دوستان و عزیزان‌تان دمی بنشینید و گپی بزنید، به جای ماندن در فضای بسته آپارتمان می‌توانید از پشت‌بام آن استفاده کنید. به این ترتیب؛ چمن مصنوعی پشت بام هم ویوی جذابی در مقابل‌ چشم‌تان است و هم با کمی خلاقیت و ابتکار، از فضای پشت‌بام برای لحظه‌های استراحت‌تان استفاده می‌کنید.

مرکز فروش چمن مصنوعی روف گاردن

خرید از فروشگاه دسته اول و بدون واسط، معمولاً لذتی دارد که خیال‌تان را راحت می‌کند تا هم از جنس و کیفیت محصول‌ مطمئن باشید و هم بدون واسطه، کالا را از فروشنده دست اول تهیه کنید. سونار استار به عنوان واردکننده و دست اول فروش چمن مصنوعی، خدمات خود را با قیمت مناسب و کیفیت بالا ارائه می‌دهد. از جمله این خدمات، چمن مصنوعی روف گاردن است که شما می‌توانید بعد از مشاوره و کسب راهنمایی از مشاوران و متخصصان با سابقه چمن مصنوعی سونار، با قیمت مناسب و به صرفه، برای تهیه آن اقدام کنید.

سونار، در محل موردنظرتان چمن مصنوعی پشت بام را به صورت رایگان و کاملاً حرفه‌ای نصب و اجرا می‌کند. به این ترتیب، از تبدیل فضای پشت‌بام به روف گاردن دلباز و سرسبز لذت ببرید.

ویژگی های چمن مصنوعی پشت بام

اگر بخواهید چمن طبیعی روی پشت‌بام به کار بگیرید، بایستی مصالح زهکش به کار ببرید که وزن پایینی داشته باشد. ضمن اینکه ریشه درختان از چمن عبور نکند و به سقف پیوند نخورد. به خاطر همین دردسرها استفاده از چمن مصنوعی پشت بام گزینه بهتری است. مواردی که در تهیه چمن مصنوعی روف گاردن باید در نظر داشته باشید عبارت است از:

  • اندازه الیاف چمن مصنوعی پشت بام کمتر از دو سانت نباشد.
  • دارای مقاومت بالا در برابر نور خورشید باشد.
  • نخ‌ها دارای سطح v، c شکل یا لوزی مانند باشند.
  • آبگریز باشند.
  • کاملاً نرم و انعطاف‌پذیر بوده تا هنگام برش و نصب، مشکلی به وجود نیاید.
  • شعله‌وری نداشته و در صورت افتادن زغال یا چیز خیلی داغ، فقط آب شود.

انواع چمن مصنوعی روف گاردن

شاید در ابتدا انتخاب و اجرای چمن مصنوعی پشت بام کار سختی به نظر برسد، اما استفاده از مشاوره رایگان و کاملاً تخصصی مشاوران و متخصصان سونار، انتخاب‌تان را راحت می‌کند. بهترین چمن مصنوعی روف گاردن شامل موارد زیر است:

  1. چمن مصنوعی روف گاردن گرین: این چمن مصنوعی پشت بام، به رنگ سبز زیتونی و بدون الیاف زرد رنگ است. ارتفاع این چمن، ۲۵ میلی متر است.
  2. چمن مصنوعی سافت: رنگ‌های سبز زیتونی تیره با الیاف زرد، رنگ‌های این چمن را تشکیل دادند. چمن مصنوعی سافت دارای ارتفاع ۳۳ میلی متر است.
  3. چمن مصنوعی آمیتیس: این چمن دارای نخ‌های ۴۰ میلی متری، بسیار نرم و سبز زیتونی است که محصول بسیار مناسبی برای روف گاردنها محسوب می‌شود.این چمن‌ها تا ۳۰۰۰ ساعت در برابر اشعه خورشید مورد آزمایش قرار گرفتند و حدود ۷ تا ۸ ساعت در برابر تابش شدید خورشید مقاومت دارند. به همین دلیل بهترین گزینه برای استفاده به عنوان چمن مصنوعی پشت بام و روف گاردن است. چمن‌ها بدون مواد سمی و سرب بوده که سلامت شما و عزیزان‌تان، روی آن تأمین است.

نحوه نصب چمن مصنوعی پشت بام

نحوه نصب چمن مصنوعی پشت بام، مسأله حساسی است و باید توسط متخصص و فرد حرفه‌ای انجام شود. در اجرا و نصب چمن مصنوعی روف گاردن، چهار مرحله در پیش داریم:

  1. مرحله اول: ابتدا با توجه به محاسبات سازه‌ای پشت‌بام، زیرسازی آن انجام می‌شود. این مرحله در نصب انواع چمن های مصنوعی شامل چمن مصنوعی مناسب مهد کودک و مدرسه هم انجام می شود. این زیرسازی به صورت شبکه‌بندی مربعی در کف پشت‌بام است. کروم بندی به گونه‌ای انجام می‌شود که آب باران یا برف، به سمت چاه هدایت شود. سپس بعد از شیب بندی صحیح، ایزولاسیون انجام می‌شود. روش شیب بندی نسبت به افزودن سطح کاذب، مقرون به صرفه است و در اکثر پروژه‌های ایران از آن برای هدایت آب استفاده می‌شود. برای ایزولاسیون، شرایط و جنس کف پشت‌بام را در نظر گرفته و بر اساس آن از ایزوگام، لایه ژئوتکستایل، ژئوممبران و … استفاده می‌کنند.
  2. مرحله دوم: در این مرحله نوبت به اجرای تأسیسات است. لوله‌های برق، آب و گاز برای گرم کردن محیط روف گاردن یا سیستم باربیکیو، هدایت شده و سر جای خود نصب می‌شوند.
  3. مرحله سوم: در این مرحله از نحوه نصب چمن مصنوعی پشت بام، اگر بخواهید در این محیط دلباز، برای جذابیت و سرسبزی بیشتر، از باکس گل و گیاه استفاده کنید، در این زمان نوبت به آهن کشی و طراحی این باکس‌ها است. داخل باکس‌ها با یک لایه ورق ژئوتکستایل پوشیده می‌شود و سپس روی آن خاک می‌ریزند. اگر بخواهید در آن گل و گیاه طبیعی بکارید، چندین سوراخ در زیر آن ایجاد کرده تا آب بتواند از داخل آن عبور کند.
  4. مرحله چهارم: در نهایت بعد از زیرسازی و زهکشی و اقدامات لازم نوبت به نحوه نصب چمن مصنوعی پشت بام می‌رسد.

طراحی تزیین پشت بام با چمن مصنوعی

تزیین پشت بام با چمن مصنوعی

اگر می‌خواهید فضای پشت‌بام خود را سرسبز کنید، تزیین پشت بام با چمن مصنوعی بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. بهتر است از چمن مصنوعی روف گاردن استفاده کنید. اصلی‌ترین دلیل آن، مقاوم بودن چمن مصنوعی پشت بام در برابر تابش نور خورشید است. همچنین چمن مصنوعی به راحتی قابل شستشو است. اگر در فصل زمستان بخواهید بساط باربیکیو و آتش راه بیندازید، در اثر راه رفتن یا پا خوردگی و سرما، شکستگی در الیاف چمن اتفاق نمی‌افتد. از طرفی، زمانی که قصد دارید از محیط پشت‌بام استفاده کرده و یک فضای باز ایجاد کنید، ساخت باغچه یا پوشش گیاهی خاص آن هم در بالا پشت بوم، چندان عملی نیست. در عوض می‌توان با یک چمن مصنوعی مقرون به صرفه، پشت‌بام را با چمن فرش کرد. با استفاده از چمن مصنوعی پشت بام بدون اینکه نیاز به نگهداری خاصی داشته باشد، در چهار فصل سال، فضای سبز خانگی‌تان مهیاست تا لحظات دلنشینی در زمان استراحت شما برایتان رقم بزند.

اصول نگهداری چمن مصنوعی روف گاردن

با وجودی که تزیین پشت بام با چمن مصنوعی، دردسرهای نگهداری چمن طبیعی را ندارد، اما برای نگهداری آن، بایستی یک سری اقدامات را در نظر داشته باشید. در صورتی که لکه یا ذره غذا، روی چمن مصنوعی بریزد، به راحتی می‌توانید آن را تمیز کرده یا شستشو دهید. اگر لکه‌ای روی چمن مصنوعی ایجاد شد، با ترکیبی از مواد شوینده و آب، تنها همان نقطه را شستشو دهید و با یک دستمال یا حوله، آن را تمیز کنید. در صورتی که مواد چسبناک مثل شیره، صمغ درخت یا آدامس به چمن چسبید می‌توانید با چند بار کشیدن یخ روی محل، شاهد جدا شدن ذرات چسبناک از چمن باشید. همچنین، اگر در پشت‌بام خود شعله حرارتی مثل باربیکیو دارید، دقت داشته باشید که روی چمن ذرات زغال یا خاکستر سیگار روی چمن نریزد. چون باعث آب شدن الیاف آن قسمت می‌شود. برای پاکسازی زباله و ذرات اضافه روی چمن مصنوعی پشت بام می‌توانید پس از برداشتن زباله‌های درشت مابقی را با جارو از سطح چمن تمیز کنید. با جارو و برس کشیدن، چمن مصنوعی‌ها همچنان قوی و نو به نظر خواهند رسید.

در زمینه انتخاب، نصب، اجرا و نگهداری چمن مصنوعی روف گاردن و چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه و سایز انواع چمن های مصنوعی، کارشناسان سونار استار آماده راهنمایی و پاسخگویی به شما عزیزان هستند تا فضای پشت‌بام‌تان را زیبا کنید.

 پاسخ به سوالات متداول کاربران

چه چمن مصنوعی برای پشت بام بخریم؟

بهترین انتخابی که می توانید داشته باشید، چمن های مصنوعی مدل گرین و سافت هستند.

آیا تزیین پشت بام با چمن مصنوعی هزینه بردار است؟

تزیین روف گاردن با چمن نسبت به کارهای دیگر و زیبایی که در نهایت ایجاد می شود کاملا به صرفه است. شما می توانید با کمترین هزینه یک باغ رویایی در بام خانه خود داشته باشید.

قیمت چمن مصنوعی برای پشت بام چقدر است؟

این موضوع کاملا بسته به متراژ محل نصب و نوع چمنی که انتخاب میکنید دارد. برای اطلاع از قیمت با کارشناسان سونار استار تماس بگیرید.

نحوه نصب چمن مصنوعی پشت بام چگونه است؟

از ما میشنوید این کار را به یک نصاب زبده بسپارید. با این حال مراحل نصب قدم به قدم در مقاله توضیح داده شده است.

تماس پیامک Whatsapp