کارخانه چمن مصنوعی

کارخانه چمن مصنوعی

کارخانه چمن مصنوعی 580 440 سوناراستار

چمن مصنوعی از چه چیزی ساخته می شود؟ مواد اولیه چگونه با هم ترکیب می شوند و روند تولید محصول نهایی چگونه است؟ در سال ۲۰۰۲ شرکت چینی سی سی گراس فعالیت خود را برای تولید چمن مصنوعی آغاز کرد و در حال حاضر بزرگترین کارخانه تولید چمن مصنوعی جهان را مدیریت می کند. بزرگترین کارخانه در کنار کارخانه اصلی، در مجموع ظرفیت تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع چمن مصنوعی را دارند و بیش از دو هزار کارمند در این مجموعه مشغول به کار هستند. کارمندان سی سی گراس از دفاتر این شرکت تا کارخانه، با انگیزه، تلاشگر، مسئول و آموزش دیده در تمام امور مشارکت فعال دارند. آن ها بر این باور هستند که تلاش های شان در تبدیل سی سی گراس به بزرگترین تولید کننده و مرکز خرید چمن مصنوعی جهان موثر و کارآمد است.

کارخانه های تولید چمن مصنوعی

در رأس کارخانه های تولید چمن مصنوعی در دنیا، کارخانه‌ای که توانسته بازار چمن را به دست بگیرد و محصولات باکیفیت را به مشتریان عرضه کند، یک کمپانی برتر چینی بوده که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید چمن در دنیا، حدود ۱۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این کمپانی به عنوان تنها شرکت دارنده گواهی در آسیا، بیش از ۴۰ میلیون مترمربع چمن مصنوعی تولید کرده است. داشتن کیفیت و قیمت مناسب دو عاملی است که کمپانی برتر سی سی گراس، در تولید چمن‌های خود به کار برده است. سی سی گراس به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید چمن مصنوعی در دنیا، توانسته بهترین چمن‌های تزئینی با کیفیت و استاندارد بین المللی، تولید کند. سی سی گراس، علاوه بر اینکه توانسته به عنوان تولیدکننده چمنی مصنوعی تزئینی، سهم وسیعی از بازار را در دست بگیرد، همچنین، توانسته جزو یکی از هشت کشور مورد تأیید فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) باشد.

در کارخانه های تولید چمن مصنوعی به ویژه کارخانه سی سی گراس محیط زیست اهمیت زیادی دارد. پانل های خورشیدی در کارخانه به کار گرفته شده اند تا اتلاف انرژی به حداقل برسد و همچنین مسئولیت بازیافت مواد بازمانده صنعتی هم بر عهده سی سی گراس است. همچنین گواهینامه های مدیریت کیفی از ISO9001 و ISO14001 و نیز BSCI، WFSGI و ICS از جمله گواهینامه هایی است که کارخانه های سی سی گراس مطابق با استانداردهای جهانی موفق به کسب و تمدید دوره ای آن شده اند.

مراحل تولید کارخانه چمن مصنوعی سی سی گراس

خط تولید کارخانه سی سی گراس از بخش های چندگانه ای تشکیل شده است. چرا که یک قطعه چمن مصنوعی نیز از اجزای متفاوتی تشکیل شده و به هم پیوستن این اجزاست که در نهایت چمن مصنوعی را به وجود می آورد. مراحل ساخت یک چمن مصنوعی از سه مرحله گره زنی، زیرسازی و کنترل کیفی در کارخانه تشکیل می شود.

  • گره زنی: در مرحله گره زنی نخ هایی که از پیش آماده شده در خط تولیدی قرار می گیرد که منجر به وارد شدن به سوزن های بافت می­شوند. وظیفه این سوزن ها این است که نخ های چمن را با فاصله مشخص شده بر روی لایه زیرین چمن مصنوعی دوخته و با تناوب این حرکت، لایه زیرین را از نخ های مخصوص متراکم کند.
  • زیرسازی: لایه زیرین چمن مصنوعی لایه ای است که به آن استقامت می بخشد و آن را آماده برپایی در هر سطحی می کند. این مرحله در نصب چمن مصنوعی روی خاک بسیار مهم است و باید با دقت انجام شود. زمانی که نخ ها بر یک لایه زیرین دوخته شده، حالا نوبت آن است که این لایه زیرین به لایه های بکینگ چسبیده و آماده بهره برداری شوند. لایه بکینگ درواقع همان لایه تیره رنگ پشت چمن مصنوعی است که با تکنولوژی های روز آماده می شود  و ویژگی های متفاوتی دارد که بر نوع و جنس و کاربرد چمن مصنوعی تاثیر می گذرد.
  • کنترل کیفی: پس از آنکه نخ ها بر چمن مصنوعی دوخته شده و لایه های زیرین هم به این مجموعه اضافه شدند حالا نوبت کنترل کیفی و خروج با اطمینان از کارخانه است. خروجی که منجر می شود یک چمن مصنوعی بین ۱۰ تا ۱۵ سال تضمین گارانتی شود و بدون پاره شدگی، رنگ پریدگی و گره خوردگی به عمر مفید خود ادامه دهد.

کارخانه تولید چمن مصنوعی در ایران

محصولات سی سی گراس توسط سه فدراسیون فوتبال، راگبی و هاکی مورد آزمایش قرار گرفته و تمام استانداردهای لازم را برای استفاده به عنوان چمن مصنوعی ورزشی، علاوه بر تزئینی، کسب کرده است. محصولات شرکت سی سی گرس در ایران توسط سوناراستار به فروش می‌رسد. همچنین از بزرگ‌ترین کارخانه های تولید چمن مصنوعی در ایران می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • آسیا چمن
  • قصر بازی پارسیان

در صورتی که به دنبال یک انتخاب مطمئن و با کیفیت هستید که جزو شرکت‌های درجه یک باشد، کمپانی درجه یک سی سی گراس، انتخاب مناسبی است. مجموعه سونار استار، به عنوان نماینده فروش انحصاری این شرکت، تنوع فوق‌العاده‌ای را در توزیع چمن مصنوعی ارائه کرده است.

اگر به دنبال یک چمن مصنوعی باکیفیت و پایدار هستید، تفاوتی نمی‌کند که قصد استفاده آن در بالکن یا حیاط را دارید یا می‌خواهید آن را برای فوتبال یا هاکی مورد استفاده قرار دهید. سونار استار به عنوان اولین واردکننده چمن مصنوعی به ایران، نماینده انحصاری بهترین کمپانی تولید چمن مصنوعی در ایران، یعنی سی سی گراس خیالتان را از بابت کیفیت و قیمت چمن راحت می‌کند.

تماس پیامک Whatsapp