فرچه زنی چمن مصنوعی

فرچه زنی چمن مصنوعی

فرچه زنی چمن مصنوعی 650 357 سوناراستار

یکی از مهمترین مواردی که بعد از نصب چمن مصنوعی ممکن است به آن احتیاج داشته باشید فرچه زنی چمن مصنوعی است. امروزه با توجه به شرایط آب و هوایی، کاهش ذخایر آب های زیرزمینی، استقبال مردم از ورزش هایی همچون فوتبال، گلف و بیس بال و همچنین به دنبال نیاز به ایجاد یک فضای سبز و دل انگیز در فضاهای سرد و بی روح شهری استقبال بسیار زیادی از انواع چمن مصنوعی که نیازی به آبیاری ندارند صورت گرفته است.

 خرید چمن مصنوعی و نصب آن پایان ماجرا نیست بلکه باید مراقبت های خاصی را از آن ها به عمل آورید. البته نگران این موارد نباشید چرا که اصولا نگهداری از چمن مصنوعی بسیار راحت بوده و سرویس های مربوط به آن ها نیز توسط شرکت های تولید کننده صورت می گیرد. به عنوان مثال شرکت سونار استار علاوه بر فروش چمن مصنوعی در انواع مختلف، خدمات لازم از جمله تمیز کردن چمن مصنوعی، خط کشی چمن مصنوعی و فرچه زنی چمن مصنوعی را نیز ارائه می کند. در این مقاله به چگونگی فرچه زنی چمن مصنوعی می پردازیم.

آموزش فرچه زنی چمن مصنوعی

فرچه زدن چمن مصنوعی

اگر بخواهیم چمن مصنوعی را به یک فرش تشبیه کنیم متوجه می شویم که پرزهای فرش باید در یک خط مشابه قرار گرفته باشند تا نظم خاصی میان پرزها ایجاد شده و فرش ما ظاهر مناسبی داشته باشند. تارهای چمن مصنوعی نیز بدین صورت هستند. این تارها باید در یک جهت قرار داشته باشند تا ظاهر مورد نظر ایجاد گردد با این حال فاصله میان تارهای چمن مصنوعی از تار و پود یک فرش بیشتر است و این امر باعث می گردد تا نظم آن ها به مرور زمان دست خوش برخی از تغییرات گردد.

در این خصوص می توان به کوبیدگی تارهای چمن مصنوعی ورزشی یا چمن مصنوعی مهد کودک ها اشاره کرد. حتی می توان به کوبیدگی تارهای چمن مصنوعی تراس و بالکن نیز اشاره نمود که به علت قرار گرفتن در معرض رفت و آمد یا قرار دادن اجسام سنگین بر روی آن ها به این حالت در می آیند. البته نگران نباشید چرا که فرچه زنی صحیح باعث می شود تا دوباره زیبایی از دست رفته خود را به دست آوردند.

در این روش به برس کشیدن تارهای چمن مصنوعی بر خلاف حالت اولیه آن ها می پردازند. این کار باعث می شود تا ظاهر چمن مصنوعی زیباتر شده و همه تارها به یک سمت متمایل شوند. برس کشیدن چمن مصنوعی برخلاف حالت تارهای آن باعث می شود تا چمن مورد نظر شما بسیار حجیم تر و پر پشت تر نشان داده شود. باتوجه به اینکه فرچه زنی چمن مصنوعی به تخصص بالایی نیاز دارد بهتر است از متخصصین ما در مجموعه سونار استار کمک بگیرید. اگر در حین فرچه زنی برخی از قسمت های چمن دچار مشکل شده یا کنده شد حتما با سونار استار تماس بگیرید و با نصاب چمن مصنوعی صحبت کنید تا توضیحات لازم را برای رفع این مشکل به شما بدهد.

مزایای فرچه زنی چمن مصنوعی

قطعا چمن مصنوعی حتی اگر در معرض رفت و آمد نباشد یا اشیای سنگین بر روی آن قرار نگرفته باشد بعد از گذشت چند سال به یک فرچه زنی تخصصی نیاز دارد تا شکوه و طراوت اولیه خود را به دست آورد. مزایای فرچه زنی چمن مصنوعی و برس کشیدن الیاف چمن مصنوعی با مزیت های بسیار زیادی همراه است که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

حفظ زیبایی چمن مصنوعی

چمن مصنوعی ظاهر زیبا و باطراوتی دارد؛ همانطور که گفتیم این ظاهر زیبا و سرسبز به مرور زمان دست خوش برخی از تغییرات می شود. ممکن است بعد از مدتی متوجه شوید که الیاف چمن مصنوعی آن زیبایی اولیه را ندارند. این مشکل می تواند به علت کثیف بودن الیاف ها، کوبیدگی آن ها و یا حتی رشد علف های هرز از میان شیارها باشد. در هر صورت می توانید برای هرکدام از موارد فوق با شماره تلفن های درج شده در این صفحه از وب سایت سونار استار تماس بگیرید تا چمن مصنوعی مورد نظر شما طی چند راهکار مفید، زیبایی و طراوات اولیه خود را بازیابد.

افزایش دوام و ماندگاری چمن مصنوعی

فرچه زنی چمن مصنوعی به موقع باعث می شود تا الیاف چمن آسیب ندیده و قبل از خراب شدن به حالت اولیه برگردند. البته فرچه زنی با تمیز کردن میان بافت ها و برداشتن آشغال ها نیز همراه است که به تمیز شدن چمن مصنوعی نیز منجر می گردد. بنابراین می توان گفت چمن زنی باعث می شود تا دوام و ماندگاری آن چمن افزایش یابد اما دقت داشته باشید که چمن زنی زیاد از حد نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و به الیاف چمن آسیب جدی وارد کند. بنابراین بهتر است صرفا در موارد نیاز و زمانی که بخش قابل توجهی از چمن دچار کوبیدگی شده است نسبت به چمن زنی اقدام کنید.

حفظ پاکیزگی و بهداشت محیط

به این مزیت در مبحث اخیر نیز اشاره کردیم. امروزه دستگاه های برقی برای برس کشیدن چمن ها بکار می روند که به صورت اتوماتیک انواع آشغال های ریز و درشت را از میان چمن ها جمع آوری کرده و در مخزن خود می ریزند. این کار علاوه بر حفظ آراستگی چمن باعث می شود تا مشکلات بهداشتی نیز به وجود نیاید. شرکت سونار استار با استفاده از دستگاه های برقی برای فرچه زنی چمن ها کمک می کند تا مشکلات بهداشتی مربوط به چمن مصنوعی نیز برای شما مرتفع شود.

برس زدن چمن مصنوعی

بهترین فرچه زن چمن مصنوعی

امروزه انواع فرچه زنی چمن مصنوعی دستی و برقی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند با این حال به جرئت می توان گفت که فرچه زن های برقی به علت افزایش سرعت کار و همچنین جمع آوری اشیای اضافه و آشغال های میان تارها به عنوان نمونه برتر و محبوب فرچه زنی شناخته می شوند با این حال هزینه فرچه زنی و برس کشیدن را افزایش می دهند و از این حیث ممکن است برای شما چندان مقرون به صرفه نباشد.

فرچه هایی که سیمی یا فلزی هستند به هیچ وجه برای فرچه زنی مناسب نمی باشند. این فرچه ها هرچند در پایان کار یک ظاهر زیبا و براق را ایجاد می کنند اما تاثیرات نامطلوبی بر بافت چمن مصنوعی داشته و عمر آن ها را به شدت کاهش می دهد. بهتر است از فرچه هایی استفاده کنید که سفت و محکم بوده و الیاف مصنوعی دارند. این فرچه ها آسیب چندانی به تارها و الیاف چمن مصنوعی وارد نمی کنند و طراوت خاصی را در انتهای کار به زمین مورد نظر شما می بخشند. شرکت سونار استار از بهترین فرچه زن های چمن مصنوعی برخوردار است و خدمات فرچه زنی را با استفاده از این دستگاه ها انجام می دهد.

جمع بندی

سخن نهایی اینکه فرچه زنی چمن مصنوعی یکی از ضروریات چمن های مصنوعی است؛ هرچند زمین های ورزشی در دوره های کوتاه تری به فرچه زنی نیاز پیدا می کنند و این دوره ها برای چمن مصنوعی میان سنگ، تراس، بالکن و مانند آن ها می تواند طولانی تر باشد اما اصولا اغلب چمن ها در یک یا چند بازه زمانی به فرچه زنی نیاز پیدا می کنند.

در صورتی که تصور می کنید بخش قابل توجهی از الیاف های بکار رفته در چمن مصنوعی از حالت اولیه خود خارج شده اند باید هرچه سریع تر و قبل از تخریب بافت اصلی تارها که به علت کوبیدگی بیش از حد ایجاد می گردد نسبت به فرچه زنی اقدام کنید. برای فرچه زنی سریع، تخصصی و با استفاده از بهترین دستگاه های فرچه زنی در ایران می توانید با کارشناسان ما در گروه سونار استار تماس بگیرید.

تماس پیامک Whatsapp