چمن مصنوعی تنیس

چمن مصنوعی تنیس

چمن مصنوعی تنیس 657 436 سوناراستار

چمن مصنوعی تنیس همانطور که از نامش پیداست قابل استفاده برای زمین‌ بازی‌های تنیس است. یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های مفرح و محبوبی که حتی تماشای آن نیز به شما انرژی می‌دهد. زمانی که تنها ابزار و وسایل مورد نیاز شما در زمین یه توپ و یک راکت است، همه چیزی که در ادامه به آن نیاز دارید، یک زمین سرسبز و نرم با یک تور تنیس در مرکز آن است. از آن جایی که در بسیاری از مواقع شرایط برای ایجاد فضای سرسبز زمین تنیس مهیا نیست، بسیاری از باشگاه‌ها، از چمن مصنوعی برای کف پوش خود استفاده می‌کنند. قاعدتا برای تماشای ترکیب زیبای لباس‌های سفید بازیکنان با رنگ سبز چمن، در کنار توپ جمع کن‌های اطراف زمین، برای قهرمانی در یک بازی تنیس، به خصوص زمانی که راجر فدرر قهرمان، را الگوی خود قرار می‌دهید، به یک چمن بی نقص و سطح بالا نیاز دارید که جلوی سُر خوردن‌تان را بگیرد و کمترین تاثیر را در حرکات کوبشی و چرخشی توپ داشته باشد. از آن جایی که خرید اینترنتی چمن مصنوعی یک انتخاب مناسب برای هر شرایط آب و هوایی است، یک بستر مفید را به بازیکنان هدیه می‌کند.

خرید چمن مصنوعی تنیس

در خرید چمن مصنوعی تنیس، بسیار اهمیت دارد که چه نوعی را با توجه به شرایط و مکان موردنظرتان انتخاب می‌کنید، در سونار استار پس از ارائه مشاوره تخصصی این امکان به شما داده می‌شود که چمن مناسب را انتخاب کرده و به صورت نصب رایگان در محل تحویل بگیرید. برای خرید چمن مصنوعی کافیست از طریق سایت سونار استار اقدام کنید و علاوه بر تجربه لذت یک خرید اینترنتی، محیط ورزشی ایمن و سبزی برای خود یا بازیکنان درست کنید. در نظر داشته باشید، چمنی که برای زمین تنیس به کار می‌گیرید، بایستی تراکم بالایی داشته باشد. ارتفاع الیاف چمن از ۱۵ میلی متر تا ۲۵ میلی متر متغیر است. چمن بایستی ضربه پذیری بالایی داشته باشد تا بتواند در برابر حرکات بازیکن، روی چمن، مقاوم باشد. به طور کلی در خرید چمن مصنوعی تنیس، تراکم بالا، دوام زیاد و ضربه پذیری آن را در نظر بگیرید.

بهترین چمن مصنوعی تنیس

در بین انواع چمن مصنوعی تنیس، بهترین نوع آن، چمن با الیاف مجعد و پیچیده است. چون ساختار به هم تنیده و بافت متراکم دارد که زیرسازی آن نیز، همچون چمن با الیاف مونو نیازی به ماسه سیلیس ندارد.

انواع چمن مصنوعی تنیس

چمن‌های مصنوعی مخصوص تنیس در سه نوع اصلی ساخته شده که هر کدام از نظر شکل ظاهری، تراکم و نرمی با انواع دیگر چمن متفاوت هستند. در مورد استفاده از زمین‌های چمن ورزشی و نه تنها زمین چمن تنیس، کیفیت چمن حتی می‌تواند بازی را تحت تاثیر قرار دهد. انواع چمن مصنوعی عبارت است از:

  • چمن با الیاف فیبریلیت صاف
  • چمن با فیبریلیت مجعد و پیچیده
  • چمن با الیاف مونو مجعد و متراکم

چمن با الیاف فیبریلیت صاف

این چمن‌ها دارای الیافی با تراکم بالا هستند. دقیقا ویژگی که برای زمین‌های ورزشی اهمیت بسیار دارد. تراکم بالا در چمن‌های مصنوعی باعث می‌شود که الیاف چمن در حین بازی و در اثر فشار کوبیده نشود. زمین بازی تنیس باید به صورتی باشد که روی مسیر توپ تاثیر نگذارد. الیاف این نوع چمن بین ۸ تا ۲۰ میلی متر است. هرچه ارتفاع چمن مصنوعی تنیس بیشتر باشد، خاصیت جذب ضربه نیز در آن بیشتر است و باعث می‌شود تا توپ سرعت پرش کمتری از روی چمن داشته باشد. الیاف بلند نرم بوده و واکنش کمتری در این مورد نشان می‌دهد. الیاف کوتاه‌تر نیز در اثر تماس توپ، شدت پرش توپ را بیشتر می‌کنند.

 

چمن با فیبریلیت مجعد و پیچیده

این نوع چمن دارای فیبریلیت‌های مجعد و پیچیده است، ساختار این فیبریلیت‌ها، به هم تنیده و با بافت متراکم بوده تا جهت خواب چمن به هیچ صورت پیدا نباشد. در این مدل، انحراف توپ و تغییر جهت حرکت، بسیار کم و ناچیز است. این نوع از چمن‌ها گزینه بهتری برای نصب در زمین‌های تنیس است.

چمن با الیاف مونو مجعد و متراکم

در نگاه اول در این چمن‌ها، متوجه ساختار متفاوت آن‌ها نخواهید شد. چمن با الیاف مونو، معمولا به زیرسازی با ماسه سلیس نیاز دارد که به همین دلیل، کمتر در باشگاه‌های تنیس از آن استفاده می‌شود. البته در صورتی که مقدار سیلیس به اندازه باشد، استقامت و طول عمر این چمن‌ها بالا رفته و پایداری الیاف‌شان نیز برای استفاده به عنوان چمن مصنوعی تنیس، مناسب می‌شود.

زیرسازی چمن مصنوعی تنیس

در نصب این نوع چمن، زیرسازی اهمیت بسیاری دارد. بر خلاف چمن مصنوعی زمین فوتبال، چمن مصنوعی تنیس روی زمین سخت هم می‌تواند قرار بگیرد و نباید روی بستر نرم با روش آن بوند (Unbound) انجام شود. چون زیرسازی روی سطح سخت، انرژی توپ را به خوبی برمی‌گرداند و مانع جذب انرژی توپ به زمین می‌شود. در نتیجه یک بستر صاف و سفت بتنی بهترین گزینه برای زیرسازی چمن مصنوعی است. در این مورد، کارشناسان چمن مصنوعی سونار استار با تخصص فنی و سابقه‌ای که در این زمینه دارند، زیرسازی را با بهترین روش انجام داده و بهترین زمین تنیس را به مشتریان عزیز تحویل خواهد داد.

نظافت چمن مصنوعی تنیس

نگران نباشید، بنا نیست بعد از هر بار بازی، به جان چمن افتاده و آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن چمن مصنوعی می‌توانید از واتر جت استفاده کنید که آب را با فشار زیاد روی چمن پخش کرده و زباله و اجسام اضافی را از از سطح چمن پاک می‌کند. دستگاه دمنده نیز از جمله دستگاه‌هایی است که هر نوع چمن مصنوعی نیاز دارد. به این ترتیب خیال‌تان از بابت پاک کردن آلودگی‌ها راحت است. بهتر است هر ماه یکبار با دستگاه فرچه زنی، سطح چمن را فرچه بزنید. اینطوری ایستایی الیاف نیز افزایش پیدا می‌کند و چمن حالت بهتری می‌گیرد.

چمن مصنوعی زمین تنیس

مزایای چمن مصنوعی تنیس

چمن‌های مصنوعی برای تنیس در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند. در نتیجه دیگر نگران آفتاب داغ یا سوزش سرد برف روی زمین بازی‌تان نخواهید بود. این چمن‌ها اصطکاک بیشتری برای بازیکن ایجاد می‌کند. در نتیجه موقع جابه جایی بازیکن روی آن سر نمی‌خورد. میزان انحراف و تغییر مسیر توپ روی چمن‌های مصنوعی نسبت به طبیعی کمتر است. ضمن اینکه در دراز مدت هزینه نگهداری کمتری برایتان دارد.

همه این موارد نیازمند یک انتخاب دقیق و تخصصی است. نگاه تخصصی را به کارشناسان سونار استار بسپارید که سابقه فعالیت و دانش آن‌ها در این کار، رضایت مشتریانی را فراهم کرده که سالیان سال است از کیفیت چمن‌هایی که تهیه کردند، راضی بودند. در صورتی که هنوز نمی‌دانید برای کاربری شما، چه نوع چمنی را باید استفاده کرد می‌توانید از مشاوره رایگان سونار استار استفاده کنید و انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. در نهایت، نصب چمن را به کارشناسان بسپارید. گارانتی و خدمات ۱۰ ساله چمن‌های سونار استار، این تضمین را به شما می‌دهد تا برای کیفیت چمنی که تهیه کردید، جای نگرانی نباشد. داشتن یک زمین محکم و سرسبز، حق شما است.

تماس پیامک Whatsapp