انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی 700 400 سوناراستار

اگر از آن دسته افرادی هستید که به زیباسازی فضای منزل خود اهمیت می دهید؛ حتماً به فکر کاشت انواع چمن مصنوعی برای فضاسازی منزل، افتاده اید. چمن به دلیل رنگ سبز زیبایی که دارد برای زیباسازی حیاط منزل، پاسیو، اطراف استخر، محوطه بیرونی ویلا، رستوران ها، هتل ها و محیط‌ هایی که مخصوص بازی برای کودکان است؛ بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرد. اگرچه چمن های طبیعی لطافت و زیبایی خاصی دارند اما امروزه خیلی افراد به دلیل نگهداری ساده تر به سراغ چمن های مصنوعی می روند. با استفاده از چمن مصنوعی می توانید محیطی زیبا، بهاری و سرسبز داشته باشید. در این مقاله قصد داریم با انواع چمن مصنوعی آشنا شویم و به شما کمک کنیم انتخاب بهتری برای زیباسازی فضای کار یا منزل خود، داشته باشید.

انواع چمن مصنوعی در بازار

در بازار انواع چمن مصنوعی تولید می شود که هر کدام ویژگی ‌های خاص خود را دارند. اگر قصد خرید این محصول را دارید؛ ابتدا باید مکان مورد نظر خود را برای استفاده از آن، مشخص کنید. قطعاً چمن مصنوعی تزئینی که برای تراس منزل تهیه می شود با چمن مصنوعی زمین فوتبال متفاوت است؛ بنابراین در وهله اول باید محیط مورد نظر خود را تعیین کرده و شناخت دقیقی از آن، داشته باشید. به طور کلی چمن‌ های مصنوعی به دو گروه اصلی چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی ورزشی تقسیم می شود. هر کدام از این چمن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند که در ادامه به توضیح آن ها، می پردازیم.

چمن مصنوعی تزیینی

موارد استفاده از چمن مصنوعی تزیینی بسیار زیاد می باشد. چمن مصنوعی تزئینی در مکان‌ های مختلفی مثل مهد کودک ها و مراکز آموزشی، شرکت‌ ها، دفاتر کار، کارخانه جات، بیمارستان ها و کلینیک ها، آرایشگاه ها و مراکز زیبایی، باغ تالار های مخصوص برگزاری مراسمات ازدواج، هتل ها، فروشگاه ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. استفاده ازانواع چمن مصنوعی تزئینی در این مکان ها علاوه بر ظاهر زیبایی که به آن فضا می بخشد؛ حس خوب آرامش بخشی را برای مراجعه کنندگان ایجاد می کند که باعث رضایت هرچه بیشتر آن ها می شود. یکی از موارد استفاده از چمن مصنوعی تزئینی که این روزها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است؛ استفاده از آن ها برای تراس، بالکن یا حیاط می باشد.

انواع چمن مصنوعی تزیینی

چمن های مصنوعی تزئینی را می توان بر اساس تراکم و ارتفاعی که دارند به انواع مختلفی، دسته بندی کرد. ارتفاع چمن های مصنوعی بر اساس میلی متر اندازه گیری می شود. کمترین میزان ارتفاع این چمن ها ۱۰ میلی متر و بیشترین ارتفاع آن ها ۵۰ میلی متر، می باشد. هر چقدر تراکم و ارتفاع چمن مصنوعی بیشتر باشد؛ قیمت آن نیز، بیشتر است. معمولاً برای فضاهای مختلف از چمن مصنوعی تزیینی خاص همان فضا، استفاده می شود. شرکت سونار استار با توجه به فضای مورد نظر شما مدل هایی از چمن مصنوعی را پیشنهاد می کند. محصولات سونا استار در ارتباط با چمن مصنوعی تزیینی عبارتند از:

  • چمن مصنوعی روف گاردن
  • چمن مصنوعی بالکن و تراس
  • چمن مصنوعی بین سنگ
  • چمن مصنوعی مدرسه
  • چمن مصنوعی مهد کودک

چمن مصنوعی تزیینی که برای هر کدام از این محیط ها استفاده می شود از انواع دیگر متفاوت می باشد. به طور مثال اگر قصد دارید برای بالکن یا تراس خود از چمن مصنوعی استفاده کنید؛ بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که دارای الیاف بلند هستند. به این منظور ارتفاع بین ۲۵ تا ۴۰ میلی متر، مناسب می باشد. البته در صورتی که قصد دارید با پای برهنه و به‌ عنوان فضایی از خانه روی چمن مصنوعی راه بروید؛ بهتر از محصولاتی با ارتفاع ۱۰ تا ۲۵ میلی متر، استفاده کنید. قیمت چمن مصنوعی تزیینی برای بالکن و یا تراس بر اساس تراکم نخ و همچنین رنگ و ابعاد چمن مصنوعی، متفاوت می باشد.

انواع چمن مصنوعی سونار استار

چمن مصنوعی ورزشی

همانطور که از اسم آن مشخص است از این نوع چمن برای زمین های فوتبال و فوتسال و برخی دیگر از رشته های ورزشی مثل تنیس گلف و … استفاده می شود. شرکت سونار استار نماینده انحصاری شرکت سی سی گراس می باشد. این شرکت از تولید کنندگان بزرگ انواع چمن مصنوعی در دنیاست که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال هاکی و راگبی دارای تاییدیه می باشد.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی چیست؟

اگرچه چمن های طبیعی طراوت و شادابی خاص خود را دارند اما نسبت به چمن های مصنوعی نیاز به مراقبت دائمی داشته و طبیعتاً هزینه نگهداری از آن ها هم بیشتر است. آگاهی از انواع چمن مصنوعی و مزایای هرکدام از آن ها شما را برای استفاده از آن متقاعد می ‌کند. اولین و مهمترین مزیتی که چمن مصنوعی دارد؛ ظاهر طبیعی و بافت نرم آن است. علاوه بر این، استفاده دائمی از آن نیازی به صرف هزینه بالا برای کاشت چمن و مراقبت از آن، ندارد. همچنین شما برای نگهداری از چمن مصنوعی نیازی به استفاده از کود شیمیایی یا آفت‌ کش‌ ها نخواهید داشت و علاوه بر این شاهد تکثیر حشرات و موجودات ریز در لابلای آن ها نیستید.

اگر قصد خرید چمن مصنوعی را دارید؛ بهتر است برای این کار به سراغ فروشگاه های معتبر بروید تا خیالتان از بابت کیفیت محصول خریداری شده، راحت باشد. یکی از بزرگترین مراکز فروش انواع چمن مصنوعی در ایران شرکت سونار استار می باشد. اگر محصولات این فروشگاه را خریداری کنید؛ مزایایی همچون حمل و نصب رایگان و ضمانت ۴۸ ماهه محصولات در اختیار شما قرار می گیرد. لازم به ذکر است که محصولات سونار استار در تراکم و ارتفاع های مختلفی موجود هستند که انتخاب مدل مناسب به فضای مورد نظر شما برای نصب چمن، بستگی دارد. توصیه می شود قبل از خرید محصول مورد نظر جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سونار استار، تماس بگیرید.

تماس پیامک Whatsapp