چمن مصنوعی برای ماکت سازی

چمن مصنوعی برای ماکت سازی

چمن مصنوعی برای ماکت سازی 1024 683 سوناراستار

استفاده از چمن مصنوعی برای ماکت سازی یک هنر بسیار ظریف است که هنگام انجام آن باید تمرکز و دقت کافی داشته باشید، تا بتوانید آنچه در ذهنتان است را به بهترین شکل به یک ماکت جذاب تبدیل کنید. علاوه بر خیالپردازی و ترسیم نقشه های درست و دقیق، به کار بردن متریال با کیفیت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. باید دقت کنید تمامی جزئیات دقیق باشند تا آنچه میخواهید را در طراحی کلی ماکت منعکس کنید. یکی از این متریال ها یی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و حال و هوای خاصی به ماکت ها می دهد، چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی انواع زیادی دارد که در ادامه به ویژگی ها و بهترین نوع آن برای ماکت اشاره خواهیم کرد.

بهترین چمن مصنوعی برای ماکت سازی

در چمن مصنوعی برای ماکت سازی اغلب از نایلون یا پلی پروپلین ساخته می‌شود و پشتی آن جنس پلاستیک و یا پلی استایر است که در کارخانجات تولید می شود. یکی از نکات بسیار مهمی که بهتر است در ساخت چمن و پشتی آن رعایت شود، قابل بازیافت بودن آنها است. همچنین بهتر است چمن ها دارای تراکم بالایی باشند تا در برابر ضربه مقاومت خوبی نشان دهند و و جنس آن ها به گونه‌ای باشد که رنگشان تغییر نکند و در آفتاب و مجاورت با هوا ،کیفیت و رنگ شان مثل روز اول باقی بماند.

چمن های مصنوعی دارای انواع مختلفی هستند که از نظر رنگ، اندازه، ارتفاع و ابعاد با یکدیگر متفاوت اند و هر یک برای به کار بردن در ماکت خاصی مناسب هستند. زمانی که می خواهید از چمن مصنوعی در ماکت خود استفاده کنید باید دقت داشته باشید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ زیرا در صورت بی کیفیت بودن رنگ خود را در مقابل آفتاب از دست می دهد و زیبایی اولیه را ندارد. همین مسئله باعث میشود زحمات بسیار شما به بهترین شکل دیده نشود.

از انواع چمن مصنوعی دکوراتیو می توان به چمن مصنوعی موکتی، چمن مصنوعی وندا و چمن مصنوعی سانا اشاره کرد. همچنین زمانی که می خواهید از چمن مصنوعی برای ماکت سازی استفاده کنید بهتر است چمن های کوتاه را انتخاب کنید زیرا هرچه چمن مصنوعی بلندتر باشد، شکل پذیری آن سخت‌تر است. معمولا چمن های کوتاه راحت تر شکل می گیرند و می توانید فرمی که می خواهید را به آن ها بدهید. در نتیجه حاصل کار به آنچه شما می خواهید، نزدیک تر خواهد بود. به طور مثال بهتر است از چمن هایی با ارتفاع بین ۸ تا ۲۵ میلی متر استفاده کنید.

از طرفی اگر می خواهید ماکت خود را در فضای باز بگذارید پیشنهاد می شود از چمن یو وی استفاده کنید تا در مجاورت هوا رنگ خود را از دست ندهد. از آنجایی که معمولاً وقت و هزینه بسیاری صرفه ساختن ماکت آن می شود؛ ظرافت خاصی در تمامی اجزاء آن به کار می‌رود و بهتر است از چمن مصنوعی با کیفیتی استفاده کنید تا زحماتتان به بهترین شکل به نتیجه برسد.

مزایای چمن مصنوعی برای ماکت سازی

استفاده از چمن مصنوعی برای ماکت سازی در درجه اول روح خاصی به کار می بخشد و باعث می شود ماکت شما ما به یک نمونه واقعی تر تبدیل شود؛ زیرا چمن های مصنوعی در ظاهر تفاوت زیادی با چمن های طبیعی ندارند و استفاده از آنها می تواند طراوت و شادابی یک محیط طبیعی را به مخاطب القا کند. از طرفی چمن های مصنوعی در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند و می توانید از آن ها در هر منطقه ای بدون محدودیت استفاده کنید. ممکن است چمن های طبیعی در هوای گرم یا سرد ظاهر متفاوتی داشته باشند اما چمن های مصنوعی معمولاً به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که در دمای ۷۰ درجه بالای صفر و ۳۰ درجه زیر صفر ظاهر خود را حفظ می کنند و می توانید با خیال راحت از آن ها بهره ببرید.

هنگام نصب چمن مصنوعی دقت کنید تا آن ها را در محل مناسب قرار دهید و ظاهرشان را خراب نکنید و همچنین به درستی و در فضاهای مناسب از چمن مصنوعی برای ماکت خود استفاده کنید.

تماس پیامک Whatsapp